Petra Casotto


ART AND CALLIGRAPHY

  About   Contacts   Events

VIDEO

Paper and Ink are the main protagonists of my expressive search.
I love paper and its extremely versatile quality: I love what you can create with paper and what you can write and draw on it.
My artistic career began on 2006 in the "Bottega del Tintoretto" in Venice where I did my Drawing course, Engraving, Press and Printing course wit Professors Roberto Mazzetto, Sara Flores Vio and Florence Faval.
Few years ago I discovered Calligraphy and I became passionate with it.
I am studying with Professors Monica Dengo, Barbara Calzolar and at the Italian Calligraphy Association.
All my Artworks are rigourously handmade and I dedicate my full attention, care and professionalism to it every step of the way.
I created this website to have the chance to dedicate space and time to what I have learned and to include what I will accomplish in the future.



Carta ed Inchiostro sono i protagonisti della mia ricerca espressiva.
Adoro la carta e la sua estrema versatilità: ciò che si può creare con questa materia e ciò che si può scrivere e disegnare su di essa.
Il mio percorso artistico inizia nel 2006 alla Bottega del Tintoretto a Venezia, dove seguo nel tempo i Corsi di Disegno, Incisione e Stampa d'arte con i maestri Roberto Mazzetto, Sara Flores Vio e Florence Faval.
Da qualche anno mi sono appassionata allo studio approfondito della Calligrafia formale ed espressiva. In particolare studio con i maestri Monica Dengo e Barbara Calzolari.
Seguo inoltre alcuni corsi dell'Associazione Calligrafica Italiana.
Ciò che creo nasce dal desiderio autentico di dare spazio a tutto ciò che ho imparato ed alle mie emozioni più profonde, riscoprendo il valore e l'unicità di ciò che viene scritto e realizzato rigorosamente a mano.







Email:
petra.casotto@gmail.com


Facebook: petracasotto

Instagram: petracasotto
Petra Casotto       ︎   ︎